A trükkök tárháza korlátlan, a pofátlanság határtalan A termékbemutatók visszataszító módszereiről számolt be a Blikknek egy „szakmabeli”. A fiatalember egy olyan direkt marketinges cégnél dolgozott, amelyik sorra verte át a kiszolgáltatott embereket, leginkább a nyugdíjasokat. A társaság egészségmegőrző termékeket árul, vitaminokat, táplálékkiegészítőket. A meggyőzés első lépéseként a termékbemutatón egészségügyi felmérést végeztek az ügyfélen, akit egy biorezonanciás gépnek nevezett szerkezetre kapcsoltak. A csodagép „megmondja”, hogy milyen a „beteg” állapota – általában természetesen fél lábbal már a sírban van mindenki. A kütyü olyan dolgokat vizsgál, mint például a megfoghatatlan érzelmi index, az ínszalagok állapota, a vállizomtapadás, vagy az ásványi anyagok jelenléte. A rémisztő eredmények láttán azután az üzletkötő azonnal felajánlja a lehetőséget termékeik megvásárlására. Kétszer én is kipróbáltam egy ilyen vizsgálatot. Elsőre minden eredményem borzasztó volt, pár nappal később pedig, a gép szerint már nyoma sem volt az állítólagos agyér-elmeszesedésemnek – jellemezte a szerkezet hitelességét a fiatalember. Az egészségmegőrző termékeket 120–200 ezer forintért kínálták a „nagybeteg” ügyfeleknek anyagi helyzetüktől függően. Volt köztük olyan, akinek orvos volt a férje: őt pont azzal tudták meggyőzni, hogy a párja sem akarná, hogy beteg legyen. „Nem
eladok, hanem meggyógyítok!” „Miért
hagyja, hogy a gyerekei megtiltsák önnek a gyógyulást?
Teljesen felesleges hazamennie, és megbeszélni velük!”
– így győzködik az ügynökök az
„áldozatot”. Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit Több
évre elkötelezhetik a termékbemutatók
látogatóit azzal, hogy az ilyen eseményeken
áruhitelt kínálnak nekik – erre hívta
fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
sajtószóvivője. Basa
Andrea nemrég az M1-en beszélt
arról: eljárásaik során gyakran
tapasztalják, hogy a termékbemutatókon nemcsak a
szervezők, hanem pénzügyi szolgáltatók is
részt vesznek, és egy rossz döntéssel
hosszú időre elköteleződhetnek azok, akiknek nem lett
volna keretük az adott termék megvásárlására. A
termékbemutatókon az ajánlatok elsődleges
címzettjei a nyugdíjasok, vagy olyan sérülékeny
fogyasztók, akiket egészségi állapotuk,
életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt
könnyebben befolyásolnak a hirdetések; valamint
az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli
tájékoztatásokon alapuló értékesítés
érdekében egy pénzügyi intézet
áruhitelt ajánl. Forrás: blikk.hu Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos cikkeink |