Elveszett számlák, elfeledett tartozások

Nem kaptam meg a számlát sem, ezért nem is jogos a fizetési felszólítás!” – írta a fogyasztó a Budapesti Békéltető Testülethez címzett beadványban. Holott az, hogy a csekk elkeveredett, egyáltalán nem mentesíti a fogyasztót a fizetés alól és ilyenkor jeleznie kell ezt a szolgáltatónál. Ha elmulasztja, viseli ennek következményeit, ami lehet adott esetben a szerződés felmondása, súlyos kötbér, vagy épp a tartozás eladása egy követelés kezelő cégnek.

A Budapesti Békéltető Testülethez beérkező kérelmek azt mutatják, hogy a fogyasztók nincsenek még mindig teljesen tisztában például a mobilszolgáltatásokkal és egyébként is a hírközlési szolgáltatásokkal összefüggő kötelezettségeiket illetően.

Rendre előfordulnak olyan beadványok, amelyek szerint a fogyasztók azért vitatják a tartozást, mert arról nem kaptak számlát, és a fizetési felszólítással ezért egyáltalán nem foglalkoznak. Holott a bírói gyakorlat szerint is, ilyenkor az ellenszolgáltatás jár a szolgáltatónak, annak a díját meg kell fizetni – és például az adminisztrációs hiba csak arra van kihatással, hogy kérhet-e késedelmi kamatot a cég, vagy sem. Ha tehát a fogyasztó nem kapott számlát, akkor jár el helyesen, ha ezt külön jelzi a szolgáltatónak.

Forrás: Generációnk


Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos cikkeink