F O G Y A S Z T Ó V É D E L E M

Fogyasztóvédelmi tanácsadó irodánk ügyfélforgalma a 2005 évi megalakulása óta állandó jelleggel emelkedik a támogatási időszakban elérte a 276-ot, ami 9 %-al több az előző időszakban volt.

Irodánkat nem csak nyugdíjasok, hanem a fogyasztók széles rétege is bizalommal keresi fel panaszával, vagy épp a folyamatosan lévő vitás ügyhöz vagy vásárlási döntéséhez kéri ki a tanácsunkat.

Úgy ítéljük meg, hogy munkánkat leginkább az alábbiakban felsorolt tények minősítik.

  • megalakulásunk óta az ügyfélforgalommal együtt évről –évre növekszik a visszatérő ügyfelek száma is

  • nem csak a fogyasztók, hanem vállalkozók is bizalommal keresnek bennünket és egy- egy minőségi kifogás megnyugtató lezárásához kikérik a véleményünket. (Ezzel megelőzhetnek egy- egy Békéltető Testületi eljárást, vagy épp a költséges szakértői véleményezést). Az érintett időszakban legalább 8 olyan eset volt, amikor a mi tanácsunkra döntött a vállalkozó az áru kicserélése, vagy díjtalan kijavítása mellett.

  • Internetes honlapunknak köszönhetően nem csak megyei fogyasztókat fogadunk. Az ország valamennyi részéről keresnek bennünket, különösen a szomszédos Hajdú- Bihar megyében növekszik az ügyfeleink száma, de Győr, Pest - és Szolnok megyéből is vannak visszatérő „fogyasztóink”

Fogyasztóvédelem népszerüsítéséhez ezzel együtt az ügyfelek kiszolgálásához igen széleskörü tevékenységet folytatunk. Teljeskörüség nélkül néhányat szeretnénk kiemelni:

  • A megyében, a megyeszékhelyen müködő mintegy 150 nyugdíjas egyesülettel élő kapcsolatot alakítottunk ki. Pl.: oktatáson, előadáson résztvevő nyugdíjasok jelzik tagok részéről jelentkező problémákat, legyen az egyedi, vagy más jellegü sérelem. A rendszeresen megtartott elnöki értekezleten állandó témaként szerepel a fogyasztóvédelem. Igény szerint tartunk fogyasztóvédelmi klubfoglalkozásokat, az arra rászoruló nyugdíjasoknak közvetlenül is segítséget nyújtunk, (akiknek egy levél megírása is gondot jelent) Külön figyelmet fordítunk a hátrányos kistelepülésekre is.

  • Nem csak a megyei szövetségünkhöz tartozó nyugdíjas egyesületek felkérésének is eleget teszünk. Pl. a közelmúltban tartottunk foglalkozást a Nyíri Honvéd egyesületnél, Fegyveres Erők Klubja. Korábbi években kialakított kapcsolatot ápolunk a Méhészeti,- Kertbarátok egyesülete, és a Vasutasok szervezeténél is.

  • A nyugdíjasok körében országosan is jól ismert „Nyugdíjasélet” havonta megjelenő

lapunkban rendszeresen jelenik meg fogyasztóvédelmi írásunk. Egy- egy tanulságos eset, kapcsolódó jogszabályok ismertetésével, (amit különösen kedvelnek az olvasók.)


  • Minden nyugdíjas egyesülethez rendszeresen eljuttatuk a hatóságok, és civil szervezetk reklám jellegü tájékoztató kiadványunkat. Ezzel együtt minden egyesület részére szórólap formájában ún. „fogyasztóvédelmi” címjegyzéket adtunk ki.


  • Nem utolsó sorban ki kell emelni azt, hogy irodánkban minden munkanapon személyesen és telefonon tudjuk fogadni az érdeklődőket.


  • A mobil telefonos ügyfélszolgálatunk pedig a hét minden napján rendelkezésre áll, beleértve a munkaszüneti napokat is. Különösen jellemző a péntek délutáni telefonhívások, amikor nem tudnak hová fordulni a fogyasztók. Példának megemlítenénk egy győri egyetemistát, aki Budapestről hívott, arra panaszkodott, hogy a számítógépének javítását a szerviz péntek délutánra ígérték, de nem lett kész, pedig az „a hétvégére életbevágóan fontos lenne”, és csak minket ért el.

Összességében a sokirányú kapcsolat a közel 6 éve tartó állandó ügyfélszolgálat a fogyasztók kiszolgálása eredményezi növekvő ügyfélforgalmunkat.

Folyamatos munka mellett figyelmet fordítunk az ismereteink bővítésére a jogszabályi változásokra a szaklapokban megjelenő fogyasztóvédelmi cikkekre.

Részt veszünk a Megyei Fogyasztóvédelmi Hatóság rendezvényein, legutóbb pl.: a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség dolgozói által tartott előadáson.


A Nyugdíjasok Országos Szövetsége országos fogyasztóvédő hatóságok, civil szervezetek bevonásával tartott előadásokon 2 fõvel vettünk részt.

Napi kapcsolatban vagyunk a Sz- Sz- B megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel, a megyei Állategészségüggyel, a megyei Gazdasági Kamarák mellett müködő, és Békéltető Testülettel.

Tevékenységünk gyakorlatilag az eltelt időszak alatt változatlan:

  • nem a fogyasztó helyett, hanem a fogyasztóval együtt kívánjuk a problémát megoldani. Ezt alapvetõen a fogyasztói (ön)védelemre való felkészítésnek a része. Így a fogyasztó részese lehet egy sikeres panasz ügyintézésnek.

  • Másik alapvető álláspontunk a panaszügyintézést mindig annál a szervnél kezdjük, ahol az keletkezett. Semmiképpen sem kerüljük el az érintett szolgáltatást vagy kereskedőt. (a legtöbb vállalkozó ezt méltányolja) mielőtt a hatósághoz, vagy Békéltető Testülethez fordulnánk, ha a közvetlen kísérletünk nem vezetett eredményre.

Talán ez is közrejátszik abban, hogy több vállalkozó is kikéri a véleményünket egy végleges döntés előtt.