Néhány jó tanács

    Soha ne írjunk alá olyan szerződést, amit nem olvastunk el (beleértve az apró betűs részleteket is!), és magyaráztassuk meg azokat a részeket, amelyek nem világosak, érthetők számunkra!

    A szerződésnek tartalmaznia kell azoknak a képviselőknek a nevét és címét, akiknél és ahol elállási szándékunkat be tudjuk jelenteni.

  • A szerződésnek tartalmaznia kell azoknak a jogszabályoknak a megjelölését, amelyek a szerződéshez kapcsolódnak. Ha ezek nem szerepelnek a szerződésben, ne írjuk alá!

  • Ha a megvásárolt áruval kapcsolatban probléma merül fel, tér-tivevényes ajánlott levélben, halogatás nélkül tájékoztassuk a ke-reskedőt vagy szolgáltatót – természetesen a levél egy példányát meg kell őriznünk!

    Ezért tanácsoljuk, hogy vásárlás előtt alaposan tájékozódjanak, mert ez a legjobb fogyasztó (ön)védelem!

Ahhoz, hogy a hatóságok segíteni tudjanak, nekünk mint fogyasztóknak a következőket kell megtennünk:

a vásárlási nyugtát őrizzük meg (ha nem adnak, kérjünk!), mert a kereskedő csak ennek a bemutatása után köteles a minőségi kifogást megvizsgálni;

    ha az áru meghibásodott, haladéktalanul be kell jelenteni a minő-ségi kifogást (jótállásos termékeket is) a kereskedőnél;

    ha a kifogásról a kereskedő nem vesz fel jegyzőkönyvet, panaszunkat jegyezzük be a vásárlók könyvébe. A bejegyzés másolati példányát vegyük magunkhoz;

  • ha nem rendezik ügyünket, forduljunk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz!


Vásárlók könyve
Vissza a főoldalra